نگاهی گذرا به روستای پلکانی بزوشک در مشهد

بزوشک روستایی از توابع بخش احمد آباد شهرستان مشهد در خراسان رضوی می باشد که در جنوب مشهد و در دامنه کوه های بینالود واقع شده است. در گذشته نام این روستا باز مشک بوده است و دلیل نامگذاری آن به باز مشک این بوده است که در پیرامون این روستا گل و گیاهان خوش بو و خوش عطری می روییده است که بدون شک هوش هر رهگذری را می برده است به همین خاطر بازمشک و اخیرا بزوشک لقب گرفته است. این روستا بسیار قدیمی و قدمت آن به ۵۰۰ سال قبل باز می گردد.

روستای بزوشک, جاذبه های گردشگری مشهد

نمایی زیبا از روستای پلکانی بزوشک

بزوشک یکی از روستاهای تاریخی ایران می باشد و بافتی پلکانی دارد. این روستای کوهستانی در مسیر راه بین روستایی فرعی مشهد قرار گرفته است و از همه جهات زیبا و بی نظیر می باشد. بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۴۶۱ نفر بوده است. بزوشک از شمال به روستای سلمان آباد و بازه حور، از جنوب به روستای ملک آباد – باغچه، از غرب به اراضی کشاورزی و روستای مغان محصور شده است. در استان خراسان رضوی علاوه بر این روستای پلکانی روستاهای دیگری نظیر روستای مج نیز ساختاری پلکانی دارند.

روستای بزوشک, جاذبه های گردشگری مشهد

تصویری زیبا از جاده روستای بزوشک

مشهد, روستای بزوشک

تصویری از روستای بزوشک

 بزوشک به دلیل داشتن آثار و بناهای تاریخی متنوعش در فهرست استثنایی ترین روستاهای ایران قرار گرفته است. همچنین عظمت معماری بومی و بی نظیر این روستا سبب شده تا این روستا یکی از جاذبه های کم نظیر خراسان به شمار رود. از جاذبه های دیدنی این روستا می توان به رباط علاقبند شاه عباسی ، قبرستان قدیمی بالای قلعه، درختان کهنسال گرد ، آسیاب آبی اخکان، غار آقل پلنگون، خانه های پلکانی به سبک ماسوله، گیاهان دارویی انبوه، بهترین آب از قنات و چشمه های طبیعی از دل کوه و هزاران طبیعت بکر و دست نخورده را نام برد. گردشگرانی که قصد دارند از شیراز به مشهد سفر کنند می توانند با استفاده از پکیج های تور مشهد از شیراز علاوه بر بازدید از جاذبه های گردشگری مشهد از این روستای تاریخی نیز دیدن نمایند.

روستای بزوشک, جاذبه های گردشگری مشهد

تصویری بی نظیر از طبیعت روستای بزوشک

منبع:http://تورکیش-تورمشهد.com

بدون دیدگاه


هیوا کیش روستای ,بزوشک ,مشهد ,روستا ,پلکانی ,نظیر ,روستای پلکانی ,پلکانی بزوشک ,روستای بزوشک ,خراسان رضوی ,قرار گرفته ,روستای پلکانی بزوشک منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

یکم بیشتر بمون رونق تولید یکی از ارکان پدافند غیرعامل gta 5 اتل متل آرزو:) closed بهبود بازار جهان ما laghari04