آموزش پرورش شتر مرغ

خواص گوشت شتر مرغ

گوشت شتر مرغ   ۴.۹- ۱۴  

 

گوشت شتر مرغ بسیار لذیذ بوده که با توجه به خواص و ویژگی های منحصر به فردش در سالهای اخیر با توجه به گسترش پرورش و جوجه کشی شترمرغ وارد سبد غذایی ایرانیان شده است. در این مقاله به بررسی ویژگی ها و خواص گوشت شترمرغ خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

چرا باید گوشت شتر مرغ مصرف کنیم ؟

یکی از دلایلی که مصرف گوشت شتر مرغ به شدت توصیه می شود این است که گوشت این حیوان با حیوانات شکاری تفاوت بسیاری دارد ، میزان چربی پائین ، ترکیب مناسب آمینو اسید ها و درصد بالای آمینو اسید های اشباع و غیر اشباع میزان بالای اسید لینولنیک ، میزان آهن بالا ، دارا بودن مواد معدنی ضروری مانند  روی، منیزیم و ویتامین‌های B1، B2 و نیاسین همه از دلایلی برتری گوشت شتر مرغ نسبت به دیگر گوشت های قرمز می باشد.گوشت این پرنده مزاجی گرم و خشک دارد و نکته مهم دیگری که در این گوشت پیدا می شود، ویتامین E است که یکی از موثرترین آنتی اکسیدان های طبیعی است.

به دلیل خواص رژیمی و ترکیبات شیمیایی مناسب گوشت شترمرغ، این محصول به بیمارانی که به تازگی بهبود یافته اند ، ورزشکاران به خصوص افرادی که دارای فعالیت طولانی‌مدت هستند (شناگران، دوچرخه‌سواران، پهلوانان، دوندگان ماراتن) توصیه می‌شود.

همچنین مصرف گوشت شترمرغ برای افرادی که مبتلا به ناراحتی‌های قلبی، فشارخون بالا و در حال رژیم غذایی هستند نیز پیشنهاد میگردد.گوشت شتر مرغ

ساختار و طعم گوشت شتر مرغ

طعم گوشت شتر مرغ بسیار شبیه به گوشت گوساله است و سالم ترین گوشت قرمز می باشد و با این‌که طعم و ساختار آن به گوشت گوساله شبیه است اما دو سوم چربی کمتری نسبت به آن دارد و به دلیل سطح کلسترول پایین و پروتئین و آهن بالا، گوشت این پرنده به عنوان یک جانشین رضایت‌بخش برای گوشت قرمز، اران زیادی را به خود جلب کرده است.طعم گوشت شترمرغ خاص وقابل تشخیص است و در مقایسه با انواع گوشت‌ها هضم ‌پذیر و نرم‌تر است و احتیاج به زمان پخت بالایی ندارد. همچنین به خاطر مزه خاصش احتیاجی به آماده‌سازی و افزودن ادویه‌های تند ندارد.

همچنین جگر شتر مرغ و قلب آن نیز از کیفیت بالایی برخوردار است و برخی از قسمت های گردن شتر مرغ نیز از محبوبیت خاصی برخوردار است.
ساختار گوشت شترمرغ عضلانی می باشد و به راحتی از استخوان بافت رابط جدا می‌شود. اگرچه به خاطر طعم و رنگ قرمزش با گوشت گاو قابل مقایسه است، اما گوشت شترمرغ به تردی گوشت مرغ می باشدو دارای فیبرهای ماهیچه‌ای کوتاه است.

درمان کم خونی با گوشت شتر مرغ

به دلیل اینکه گوشت شترمرغ، آهن مناسبی را برای افراد کم خون و ن باردار فراهم می کند و میزان آهن این گوشت تقریبا به اندازه گوشت گاو و بسیار بیشتر از گوشت مرغ است.آن را برای افراد کم خون نیز توصیه می کنند. گوشت شترمرغ با عالی ترین نوع گوشت گوساله یعنی فیله قابل مقایسه است و اغلب به صورت کبابی و استیک استفاده می شود.


آموزش پرورش شتر مرغ گوشت ,شترمرغ ,خواص ,میزان ,گوساله ,مقایسه ,گوشت شترمرغ ,خواص گوشت ,گوشت گوساله ,قابل مقایسه ,برای افراد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

عرشیا هانی مگ پخش اسباب بازی برادران آکورد گیتار آپشن خودرو | گندم کار هنردوست مستر مووی پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان